Από Τον Μάιο Του 2025 Ολοκληρώθηκε Το Βιβλίο Μας «Άνθρωπος Και Φυσικό Περιβάλλον Στην Εποχή Μας» Και Αν Υπάρξει Κάτι Καινούργιο Σε Κάποια Νέα Έκδοσή Του, Τούτο Κυρίως Θα Αφορά Πιθανές Μικροδιορθώσεις Του Και Όχι Σε Κάτι Το Ουσιαστικό Για Εκείνα Που Ήδη Εκφράζει…
Τελευταία Έκδοση 12 Ιουνίου 2025.
2 Πρόλογος
Το βιβλίο που διαβάζετε αποτελούσε στην απαρχή του, ένα κεφάλαιο του αρχικού βιβλίου «Αναζητώντας την Υγεία, τη Χαρά, την Ομορφιά, τη Μακροβιότητα».
Συγκεκριμένα το κεφάλαιο «Άνθρωπος και Φυσικό Περιβάλλον στη Σύγχρονη Εποχή» επειδή το Περιβάλλον που ζει ο Άνθρωπος έχει άμεση σχέση με την Υγεία του, τη Χαρά του, την Ομορφιά του, τη Μακροβιότητά του, ιδιαίτερα πολύ στην Εποχή μας.
Στη συνέχεια το αναπτύξαμε και το διαμοιράσαμε σε επιμέρους εννοιολογικά τμήματα και δημιουργήθηκαν έτσι τα κεφάλαια του βιβλίου που διαβάζετε αυτή τη στιγμή.
Επίσης το βιβλίο που διαβάζετε, ευελπιστεί να αποτελέσει και μέρος της κατανόησης της συμπεριφοράς του ανθρώπινου είδους μέσα στο περιβάλλον της Γης, που με καίριο τρόπο πια κυρίαρχα επεμβαίνει.
Στο περιβάλλον που με καίριο τρόπο πια κυρίαρχα επεμβαίνει, αλλά μάλλον πρόσκαιρα συγκριτικά πάντα και με τους χρόνους της Φύσης, καθώς και με το τι πρόκειται να κάνει σε αυτή την επέμβαση του άμεσα η ίδια, αν δεν εναρμονιστεί τάχιστα μαζί της.
Το Φυσικό Περιβάλλον της Γης Είναι η Ίδια η Φωλιά τής Ζωής.
Για αυτό και δημιουργήσαμε αυτό το βιβλίο μοναχό του.
Συνάμα και επειδή το αρχικό του βιβλίο είχε γίνει εξαιρετικά ογκώδες.
Το θέμα του θα μπορούσε να ήταν πολύ ευρύτερο από τον άνθρωπο, όμως αν ο άνθρωπος καταστρέψει τη φωλιά του, κυρίως ο ίδιος θα καταστραφεί.
Το υπόλοιπο Φυσικό Περιβάλλον με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο θα ανακάμψει.
Για να προλάβουμε μια μεγάλη καταστροφή του ανθρώπινου είδους από το περιβάλλον του, χρειάζεται να πράξουμε με γνώση και συνέπεια.
Η γνώση θα μας δώσει τη ξεκάθαρη άποψη για το τι είναι καλύτερο να κάνουμε προς τον σκοπό τούτο.
Συνάμα θα ενισχύσει τις πράξεις μας προς εκείνον, καθώς και τη συνέπεια που θα πρέπει να επιδείξουμε πλέον σε εκείνες, φανερά ως ανθρωπότητα.
Η συνέπεια θα δώσει την αποτελεσματικότητα των πράξεων μας, όπως ακριβώς συνεπέστατη στις πράξεις της είναι η ίδια η φύση, με το ασύλληπτα όμορφο αποτέλεσμά της, τον ορατό και τον αόρατο κόσμο που όλοι μας βιώνουμε.
Το βιβλίο πραγματεύεται την κλιματική αλλαγή γενικώς του πλανήτη, σε αντιδιαστολή με τη φυσική ομορφιά των βουνών και των νησιών της Ελλάδας μας, δεδομένου ότι κάτι αναλογεί να κάνει και εκείνη προς τούτο.
Δηλαδή αναφέρεται αρχικώς σε βασικές γνώσεις λύσεων του προβλήματος της καύσης υδρογονανθράκων για την παραγωγή ενέργειας, ή αν προτιμάτε το τι υπάρχει εναλλακτικώς σε αυτόν τον τομέα σήμερα.
Επισημαίνει τα πρακτικά προβλήματα που υπάρχουν για την εφαρμογή αυτών των λύσεων στη σύγχρονη κοινωνία και το πως αυτά δύναται να ξεπεραστούν.
Ακόμη αναφέρεται στο ήδη εναπομείναντα φυσικό περιβάλλον και τις προτεινόμενες λύσεις που θα μπορούσαν να διατηρήσουν την ομορφιά του, κυρίως στη χώρα μας.
Εν κατακλείδι η ομορφιά στη φύση έχει άμεση σχέση με την αρμονία στις σχέσεις των έμβιων και των άβιων οντοτήτων της.
Η αρμονία στις σχέσεις όλων των οντοτήτων της, χρειάζεται κυρίαρχα για τη συνύπαρξή τους.
Για να μπορεί να συμβαίνει τόσο ισχυρά αυτό όπως παρατηρείται, συμπεραίνουμε νομίζουμε δικαιολογημένα ότι η αρμονία στις σχέσεις τους επιδράει στον ίδιο τον πυρήνα του μηχανισμού τής ύπαρξης του φυσικού κόσμου, ή κατ’ ελάχιστο στον πυρήνα της ύπαρξης του έμβιου κομματιού του.
Προηγείται όμως στη σειρά του βιβλίου, το πως ίσως συμπεριφέρεται ολόκληρος ο «πολιτισμένος», πολιτικός, νομικός και οικονομικός κόσμος του πλανήτη στην εποχή μας, έχοντας ως παράδειγμα αυτό που κάνει ο δικός μας στην Ελλάδα.
3 Εισαγωγή
Η Ανθρωπότητα χρειάζεται πολύ, κατά τη γνώμη μας, να συνειδητοποιήσει το τι είναι η έμβια Φύση, δηλαδή ότι είναι έμβια, δηλαδή ότι έχει ζωή.
Σκεπτόμενος έτσι ο κάθε άνθρωπος, θα βεβαιωθεί ότι ο κάθε έμβιος οργανισμός, είτε εκείνος είναι κάποιο ζώο είτε εκείνος είναι κάποιο φυτό είτε εκείνος είναι κάποιος μικροοργανισμός, πως γεννιέται, αναπτύσσεται ή αν προτιμάτε σε αντιστοίχιση με το είδος μας μεγαλώνει, αισθάνεται, επικοινωνεί με τους γύρω του θέλοντας κάτι να πει, συνάμα και να ακούσει.
Τους τελευταίους δυο-τρεις αιώνες ο άνθρωπος επεμβαίνει καίρια και με ταχύτατο τρόπο στο φυσικό έμβιο και άβιο περιβάλλον του, επιβάλλοντάς του όλα εκείνα που θέλει και μέχρι στιγμής μπορεί, χωρίς να δίνει ιδιαίτερη σημασία ή και καθόλου σημασία για το πως εκείνο αισθάνεται, ή ακόμη υπεροπτικά και για το πως εκείνο αντιδράει ή αν προτιμάτε ακριβέστερα, αλληλοεπιδράει μαζί του.
Ο κάθε άνθρωπος που στοιχειωδώς σκέφτεται όλα τούτα στην κλίμακα των συνανθρώπων του, ακόμη κι αν προσπαθεί να κάνει όλα εκείνα που θέλει στη ζωή του, έννοιά του είναι συνάμα και να μην ενοχλήσει τους γύρω του, παρεμβαίνοντας για παράδειγμα στη ζωή τους.
Αποτέλεσμα τούτου, καθώς και των κανόνων ή αν προτιμάτε των Αρχών που επιθυμεί να διέπουν τη ζωή του, είναι την Ελευθερία και τα Δικαιώματα που αποδίδει και διεκδικεί για τον εαυτό του, να τα επιθυμεί τουλάχιστον και για τους κοντινούς του ανθρώπους και εκείνοι για τους άλλους κοντινούς τους ανθρώπους και ούτω καθεξής, αγκαλιάζοντας όλοι μαζί συνολικά με τις Αρχές τους ολόκληρη τη Γη.
Αγκαλιάζοντας όλοι μαζί συνολικά με τις Αρχές τους ολόκληρη τη Γη τόσο πολύ όχι μόνο πληθυσμιακά αλλά και ποιοτικά, που φαίνεται ότι η Ελευθερία και τα Δικαιώματα των συνανθρώπων του στη συνύπαρξή του μαζί τους, βάζουν και το εξωτερικό μέτρο πέραν του προσωπικού του, για τη δική του Ελευθερία και τα Δικαιώματα.
Ιδανικός για τη μέχρι στιγμή σκέψη μας, θα είναι κατ’ εμάς ο κόσμος που συμβιώνουμε και που τουλάχιστον για την ώρα κυριαρχεί αναμφίβολα το είδος μας, όταν το ίδιο μέτρο στην Ελευθερία και τα Δικαιώματα που μπαίνει στον καθένα μας από την Ελευθερία και τα Δικαιώματα των συνανθρώπων μας, το βάζουν και όλες οι άλλες γύρω μας έμβιες οντότητες, ακόμη ίσως μελλοντικά και οι άβιες.
Γράφουμε ακόμη ίσως μελλοντικά και οι άβιες οντότητες, επειδή δεν βάζουμε όρια στο πραγματικά ωραίο, που προς το παρόν το αναφέρουμε με απλό τρόπο και όπως ακριβώς το αισθανόμαστε, προσπαθώντας πολύ να το κάνουμε πράξη οι ίδιοι στην καθημερινότητά μας.
Ο καθένας μας χρειάζεται για τούτο, μόνο να είναι αρκετά ευαίσθητος.
Για τους πολλούς καθημερινούς με χρόνο σκέψης στη ζωή τους για τα τεκταινόμενα συνανθρώπους μας, να είναι στοιχειωδώς ευαίσθητος.
Για τους πολύ λίγους δίχως μέτρο εξουσιαστικών φιλοδοξιών ανθρώπους, που προσπαθούν να επιβάλλονται οικονομικά ακόμη και ιδεολογικώς στους πολλούς με την ισχύ των χρημάτων τους και όχι της φιλοσοφικής ομορφιάς των απόψεών τους, να είναι -με τα λύπης μας γράφουμε- υπερευαίσθητος.
Που προσπαθούν να επιβάλλονται οικονομικά ακόμη και ιδεολογικώς, με την έννοια ότι δεν λένε απλά τις απόψεις τους, σκεπτόμενοι από εκεί και πέρα: «Όποιος επιθυμεί, αν θέλει ας τις ενστερνιστεί».
Αλλά στήνουν ακόμη και ολόκληρους μηχανισμούς προσηλυτισμού της ιδεολογίας τους, πληρώνοντας αδρά συνήθως Μέσα Πολυπληθούς Ενημέρωσης ή όποια άλλα εξουσιαστικά κέντρα νομίζουν ότι εξυπηρετούν τους σκοπούς τους, όπως κάτω από το τραπέζι πολιτικούς που προχωρούν σε αμοιβαίες αλληλοεξυπηρετήσεις όλων εκείνων που τις επιδιώκουν με όλους εκείνους που τις αποδέχονται.
Ή άλλοι πάλι στη σύγχρονη εποχή πληρώνοντας αδρά πολυπληθείς διαφημίσεις σε κοινωνικά δίκτυα, ή ακόμη και αγοράζοντας κάποιες φορές τα ίδια τα κοινωνικά δίκτυα, σε αντιστοίχιση εκείνων που και παλαιότερα και τώρα αγοράζουν οικειοποιούμενοι τα Μέσα Πολυπληθούς Ενημέρωσης.
Δυστυχώς κατά κανόνα όλοι αυτοί οι άνθρωποι, λόγω του προσωπικά περιορισμένου χρόνου ζωής του καθενός μας, αν οι ίδιοι δεν το θελήσουν πολύ και δεν προσπαθήσουν όσο περισσότερο μπορούν για να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους που και πάλι είναι πολύ δύσκολο να γίνει· δεν δύναται να συμβεί η επιθυμητή για τον πλανήτη αλλαγή, τουλάχιστόν σε εκείνα που συνηθίζουν να κάνουν ήδη.
Δηλαδή, εν ολίγοις, συνεχίζουμε, να λάμβανε χώρα για όλους, όλες και όλα, το να ευημερούμε στον πανέμορφο πλανήτη μας μαζί οι έμβιοι οργανισμοί και οι άβιοι, χωρίς ποτέ το οποιοδήποτε είδος, ακόμη περισσότερο ο οποιοσδήποτε έμβιος οργανισμός, να αναπτύσσεται, να ευημερεί και γενικότερα να συνυπάρχει φιλοξενούμενος στο μεγάλο σπίτι της μητέρας όλων μας Γης, εις βάρος όλων ή κάποιων άλλων έμβιων οντοτήτων της, ή και μόνο μίας οποιασδήποτε άλλης έμβιας οντότητάς της, ή ίσως αν είναι τούτο δυνατό και άβιας.
Χρέος των ανθρώπων κατά τη γνώμη μας ως πρωτοπόρες οντότητες του πλανήτη Γη, είναι για όλα τα εκ φύσεως απαγορευτικά που υπάρχουν προς τον σκοπό τούτο· όπως για παράδειγμα το ότι ο κάθε άνθρωπος χρειάζεται για να επιβιώσει να τρέφεται αφαιρώντας τη ζωή από αρκετά για τον βίο του ζώα καθώς και ακόμη περισσότερα φυτά, ομοίως και για τα ζώα που για να επιβιώσουν χρειάζονται να τρέφονται αφαιρώντας στον βίο τους τη ζωή από αρκετά άλλα ζώα και φυτά· να βρει λύση.
Για όσους θεωρούν ότι τούτο είναι αδύνατον, να πούμε ότι οποτεδήποτε ο άνθρωπος έβαλε όρια για εκείνα που δύναται να πραγματοποιηθούν κάποτε συνολικά από την ανθρωπότητα, έπεσε όχι μόνον άμεσα χρονικώς έξω, αλλά διαψεύσθηκε πανηγυρικά με τρόπο εκκωφαντικό.
Εκτός αν θεωρείτε ότι τα φυτά, που έχουν φανερά επιτύχει το μόλις προηγουμένως ζητούμενό μας για την επιβίωσή τους, δηλαδή το να υπάρχουν χωρίς να χρειάζεται να αφαιρούν άλλες ζωές για να επιβιώσουν τρεφόμενα· είναι πιο εξελιγμένες οντότητες από τον άνθρωπο.
Βέβαια εμείς στο βιβλίο τούτο ασχολούμαστε κυρίως με πρακτικά προβλήματα της εποχής μας και όχι με όλα αυτά που σας περιγράφουμε στην «Εισαγωγή», όμως εκτιμούμε ότι χρειάζεται πολύ όλα τούτα να τα έχει κανείς υπόψη του, ειδικά όταν προσπαθεί να δώσει λύση στα προβλήματα που ο ίδιος με εκείνα που επιθυμεί, δημιούργησε, δημιουργεί και αν συνεχίσει έτσι, αναπόφευκτα θα δημιουργεί στο περιβάλλον του.
Μία καλή αρχή προς την αντίθετη κατεύθυνση εκείνης που πηγαίνει περιβαλλοντολογικά η ανθρωπότητα, ίσως θα μπορούσε να είναι να της γεννηθεί το ερώτημα: «Μήπως στη συνύπαρξη όλων των οντοτήτων στη Γη, οι πρωτοπόρες οντότητες του πλανήτη, τουλάχιστον στη συμπεριφορά, δεν είναι οι άνθρωποι αλλά τα φυτά;»
Αν δε στο ερώτημα τούτο η ίδια απαντήσει καταφατικά, ας προσπαθήσει να μάθει από εκείνα, έστω την πρακτικότητα της συμπεριφοριστικής φιλοσοφία τους στον τομέα της συνύπαρξης.
Στέλιος Βερναδάκης
Βιβλίο: “Άνθρωπος και Φυσικό Περιβάλλον στην Εποχή μας” – Εκδόσεις Γη – Μάιος 2025 – (e-Βιβλίο PDF)
Βιβλίο: “Άνθρωπος και Φυσικό Περιβάλλον στην Εποχή μας” – Εκδόσεις Γη – Μάιος 2025 – (e-Βιβλίο EPUB)
Καλή σας ανάγνωση…
Σας βάζουμε και την Έκδοση του Δεκεμβρίου του 2023 του Μητρικού Βιβλίου Που Προέκυψαν 8 Αυτόνομα Νέα Βιβλία και που μέσα σε εκείνα είναι και το “Άνθρωπος Και Φυσικό Περιβάλλον Στην Εποχή Μας”, επειδή υπάρχουν πράγματα εκεί που πρώτη φορά γράφτηκαν και χρησιμοποιήθηκαν χωρίς την παραμικρή αναφορά από άλλους.